tisdag 25 juni 2013

Vardagslyx

Idag har jag lyxen att vara ledig halva dagen. Eftersom solen skiner så spenderade jag förmiddagen på balkongen med Ernst, kaffe och lite rabarberpaj som blev över från igår.
 
Jag testade ett nytt recept, som från början kommer från Husmorsorna, men jag modifierade det lite efter min egen smak.
Det blev hur som helst supergott så jag tänkte att jag skulle dela med mig av receptet.
 
Amerikansk Rabarberpaj
 
Fyllning:
ca 150 g rabarber i småbitar
1/2 dl vetemjöl
2 dl socker
2 st ägg
 
Knäcktopp:
2 dl vetemjöl
2 dl kokossocker
100 g smält smör
 
Rör ihop båda delarna var för sig. Du behöver inte vara så ambitiös här, blanda bara ihop dem med en gaffel.
Häll fyllningen i en smord pajform och klicka ut knäcktoppen ovanpå.
Skjutsa in i ugnen på 200º i ca 30-45 minuter (min var färdig efer 30 minuter).
Ät och njut ljummen med vaniljkesella eller vaniljglass eller vad du nu gillar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar