onsdag 26 juni 2013

Pion OD

Jag får ofta frågan om vilken som är min favoritblomma, det är liksom en naturlig följdfråga när någon får veta att jag jobbar som florist.
 
Saken är den att jag byter favoritblomma som andra byter underkläder, typ.
Mitt i den krispiga vårvintern så kan jag inte få nog av tulpaner.
I augusti är jag av den bestämda uppfattningen att solrosor är naturens största mästerverk.
Och nu, när högsommaren står för dörren, finns det inget vackrare än pioner! Och jag vet att ni är många som håller med.

Kanske är det för att det känns som att det är över så himla fort. En hinner knappt märka att en av de små bollarna är på väg att vecklas ut innan de blommar i all sin prakt och snart börjar hänga med ansiktena mot jorden, tyngda av sin egen överdådighet.
Eller så är det för att det är svårt att tänka sig att de där anspråkslösa små knopparna, när de börjar dyka upp, ska kunna slå ut till något så vackert.
 
Hur det än är så får en se till att njuta så länge det varar, bara ut och överdosera!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar