söndag 1 september 2013

September

Tänk att det redan är september, första höstmånaden. Det kändes i luften idag att sommaren är slut, den känns liksom klarare och lättare att andas. 
 
Och vilket väder vi fick denna första höstdag! Perfekt för att spenderas på auktion. Försökte hålla mig från att bjuda på grejer men det är ju så kul!
Några syltburkar i stengods, en vattenkanna i koppar och en mässingsljusstake fick följa med hem. De packades ner i en låda direkt när jag kom hem men ni kan se en bild på min instagram om ni är nyfikna.
 
Anledningen till att jag egentligen inte får handla är att jag och min blivande sambo snart ska flytta till vår första gemensamma lägenhet. Det känns onödigt att samla på sig ännu mer att släpa på men ibland måste det få finnas undantag, eller hur?!
Åh, vad jag längtar efter att få börja pyssla och inreda och göra fint där! Bara några veckor kvar nu...
  
Ännu en anledning att älska hösten, mustiga buketter.
 

2 kommentarer:

  1. Hej :) Jag använder kalanchoen som en vanlig snittblomma. Så ett fint snitt och ner i oasisen :) Fungerar super!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad bra, det ska jag testa nästa gång jag får en kalanchoe över :)

      Radera