söndag 8 september 2013

Höstsöndag

Vilket fantastiskt väder vi har! Det är inte ofta en kan sitta på en uteservering vid vattnet och äta middag en kväll i mitten av september. Det är dock precis det jag har gjort ikväll, för att runda av en helt underbar ledig höstsöndag.

Dagen har spenderats med att åka motorcykel (!) med min kompis Fredrik och utflykt till Åby Kvarns gårdsbutik och Skillebyholms höstmarknad med ovan nämnda plus min sambo.
Jag hade föreställt mig Skillebyholm som en liten, anspråkslös marknad men det var helt galet mycket folk! Fanns hur mycket som helst att titta på (och äta) men vi orkade inte gå så länge eftersom det var typ 25 grader varmt och trångt som framför scenen på en konsert, typ.
Hittade dock det jag var på jakt efter, en ordentlig och snygg svampkorg (eller tidningskorg om en så vill), samt lite annat smått och gott.
Pumpan är sambons inköp, inte vet jag vad han ska med den till men jag tror att det blir ett nytt recept testat i veckan...

Just det, vi fick kika in i Järnaglass fabrik också, det var rätt spännande med tanke på att vi trycker i oss en del glass därifrån. Och ja, tre paket fick följa med hem...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar