fredag 2 augusti 2013

Ett sista farväl

 Livet består ju inte bara av glädje och solsken och som florist handlar det minst lika ofta om att finnas där i stunder av sorg.
Sorgbinderi är något som legat mig väldigt varmt om hjärtat ända sen jag utbildade mig till florist. Dels för att jag uppskattar själva hantverket men även för att jag får chans att skapa något som uttrycker kärlek och tacksamhet i ett annars så tungt sammanhang. Det känns liksom fint att få vara med och göra själva avskedet till en vacker och minnesvärd stund för de anhöriga.

Till en begravning idag gjorde jag denna praktfulla och somriga dekoration som innehöll bland annat kvistrosor, sommarriddarsporre och freesia.

 
Till skillnad från traditionella kistdekorationer så placeras denna tvärs över
kistlocker istället för längs med det. Varianten kallas ibland
för "hästskoform".
 
 
 

 
 

4 kommentarer:

  1. Har precis hittat hit och måste bara få säga att du gör enormt vackra arrangemang! Gillade verkligen kistdekorationen, jag har aldrig sett den formen men det var riktigt snyggt.
    Jag kommer garanterat kika in här fler gånger! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack snälla för din fina kommentar :) det värmer verkligen!

      Radera
  2. Säger som ovanstående skribent...har precis hittat hit o konstaterar vilka fina saker du gör!:)

    SvaraRadera