lördag 27 juli 2013

Something blue...

Högsommar och helg betyder ofta bröllop och den här helgen hade vi äran att binda vackra buketter och arrangemang till två stycken med vitt skilda teman.

Jag som älskar pillriga binderier fick göra en klassisk droppformad bukett med den lite ovanliga färgkombinationen blått och vitt. Brudens enda krav var färg och form och i övrigt fick jag fria händer vilket så klart är det absolut roligaste för en florist.

Jag har en tendens att "busa" till allt jag gör, jag är inget fan av strama linjer, och jag tycker att den här buketten blev alldeles lagom busig för att i grund och botten vara en ganska strikt typ. En perfekt kombination med andra ord.

Rosor, prärieklocka, riddarsporre...
 
En av tärnbuketterna.


Detaljer...
 
 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar