onsdag 7 augusti 2013

Världens bästa jobb

Här om dagen hände det igen, en kund kom in och berömde den fina butiken och sa "det måste vara underbart att ha ditt jobb". Och jag kan inte annat än att hålla med, varje gång det händer, för det händer ofta.
Många gånger kommer jag på mig själv med att tänka "tänk att jag är på jobbet nu, jag försörjer mig på att göra det här", och det är en fantastisk känsla.

Redan som liten ville jag bli florist, eller konstnär, och idag kan jag säga att jag faktiskt är både och.
Jag gick estetisk bild & form på gymnasiet, jag utbildade mig till florist först efter studenten, och jag kan säga att jag är en av få från min klass som faktiskt jobbar med något kreativt och estetiskt inriktat idag. Jag är oerhört tacksam för det och inser att det är en lyx idag att jobba med det du är utbildad till och framför allt det du brinner för.

Just den här kunden la sen till "det verkar så himla fridfullt att jobba här", det gjorde mig också väldigt glad. Alla florister vet att vårt yrke är allt annat än fridfullt, det är alltid tusen saker att göra och du ska vara glad om du får sitta ner och äta lunch helt oavbrutet en dag. Om du får dina kunder att känna att de kommer in i en fridfull och lugn miljö när de stiger in i butiken, då vet du att du har gjort ett bra jobb.

Bild.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar