tisdag 9 juli 2013

Ekenäs Kvarn

Jag njuter för fullt av semestern men tänkte att jag skulle kika in med ännu ett utflyktstips.
Förra veckan, som spenderades hos mormor och morfar, passade vi på att besöka Ekenäs Kvarn som ligger i närheten av Flen. Där har de ett supermysigt sommarcafé och en liten loppis med engelska antikviteter. De säljer också eget ekologiskt mjöl och andra närproducerade delikatesser, sånt som jag älskar!
 
Tyvärr blev det bara kaffe för mig, i vanlig ordning, eftersom de inte kunde garantera att något var nötfritt. Men mitt sällskap kunde intyga att hallonpajen var fantastisk!
För ovanlighetens skull så hittade jag inget som föll mig i smaken på loppisen men en påse mjöl och en ost fick följa med hem, för det går ju alltid åt.
 
Har du vägarna förbi så tycker jag absolut att det är värt ett stopp!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar