tisdag 8 oktober 2013

Personligt binderi

Den här dekorationen gjorde jag till en begravning idag. Kunden hade önskat att det skulle finnas grönsaker i eftersom personen som skulle begravas varit grönsakshandlare större delen av sitt liv.

Jag tycker att det känns extra fint att göra binderier med annorlunda och personliga detaljer i som säger något om personen som, i det här fallet, ska begravas. Men även när det gäller andra former av binderier.

Ett litet tips gällande morötter, som jag lärt mig av erfarenhet, är att ta bort blasten på en gång, den kommer ändå inte hålla. "Borra" istället ett avlångt hål, med en späcknål, i änden på moroten och stick i något annat grönt. Förslagsvis, som jag gjorde här, blad från en Doktor Westerlund, de är både snygga och håller bra.

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar