fredag 18 oktober 2013

Fredagsfräsch

God morgon! Dagens inlägg får bli ett litet eko-tips från mig.
Jag upptäckte det danska märket Urtekram genom deras hårvård men de har även ett stort sortiment av hudvård och livsmedel. Än så länge har jag bara testat deras schampo, balsam och shower gel och gillar dem skarpt!
Min erfarenhet är att ekologiska schampon inte löddrar så bra men det gör faktiskt det här, och så doftar det bara lite diskret. Jag gillar framför allt doften på deras shower gel, påminner mig om spa, lite citrongräs sådär.

Visste ni förresten att balsam fungerar utmärkt istället för raklödder. Raklödder innehåller massa dåliga grejer som vi så klart inte vill spola ut i hav och sjöar med duschvattnet, eller ha på vår hud för den delen.

Att byta ut det du har i badrumsskåpet är ett väldigt enkelt sätt att bidra till en bättre miljö, och en bättre hälsa. Nu för tiden är inte all ekologisk hud/hårvård svindyr så det finns liksom inga ursäkter.

Ha en fin fredag kära läsare!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar