söndag 3 november 2013

Älvsjö Trädgård

I fredags kväll hängde jag med min mamma på invigningen av Älvsjö Trädgård. Det är hennes gamla kollega, Åsa, som byggt om sitt garage till en jättefin liten blomsterbutik. Hon jobbade tidigare inom landstinget men tröttnade, sa upp sig och utbildade sig istället till trädgårdsmästare. Och nu har hon alltså öppnat sin alldeles egna butik.

Jag tycker att det är fantastiskt inspirerande med människor som följer sina drömmar även om vägen dit kan vara tuff och ibland kännas hopplös. Jag drömmer ju själv om en egen butik och därför är jag som en svamp och tar varje chans jag får till att suga i mig av inspiration, tips och råd från alla håll.

Åsa har gjort ett fantastiskt jobb och jag önskar henne all lycka i framtiden!

Så här mysigt såg det ut utifrån under invigningskvällen.
Besök gärna hemsidan: Älvsjö Trädgård.

En suddig hastbild på vår present. Ernst-vin (så klart) med
mossig dekoration.
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar